Δημοσίευση
Έναρξη δομημένης συνεργασίας ΕΤΕΚ-Υπουργείου Μεταφορών
Συναντίληψη για την ανάγκη διασφάλισης αρχιτεκτονικής ποιότητας στα έργα με όραμα ένα ποιοτικό και αειφόρο δομημένο περιβάλλον
Αντιπροσωπεία του ΕΤΕΚ, υπό τον πρόεδρό του κ. Κωνσταντίνο Κωνσταντή, συναντήθηκε με τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Αλέξη Βαφεάδη με θέμα συζήτησης τις μεθόδους υλοποίησης των δημόσιων έργων.
Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της συμφωνίας μεταξύ Υπουργού και Επιμελητηρίου για θεσμοθέτηση μια δομημένης, συνεχούς και μεθοδικής συνεργασίας σχετικά με την προώθηση σειράς ζητημάτων δημοσίου συμφέροντος.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Βαφεάδης ενημέρωσε την αντιπροσωπεία του ΕΤΕΚ ότι στην επερχόμενη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου θα τεθεί προς συζήτηση και θα ληφθούν αποφάσεις αναφορικά με τον πενταετή προγραμματισμό των δημόσιων έργων. Από πλευράς ΕΤΕΚ, ο κ. Κωνσταντή χαιρέτισε τη συγκεκριμένη εξέλιξη η οποία αποτελεί, όπως είπε, πάγια θέση του Επιμελητηρίου. To ETEK, ως ο τεχνικός σύμβουλος του κράτους, διατύπωσε τη θέση πως ο προγραμματισμός αυτός θα επιτρέψει την ορθολογική επιλογή της κατάλληλης μεθόδου υλοποίησης για κάθε έργο.
Υπουργείο Μεταφορών και ΕΤΕΚ κατέγραψαν τη συναντίληψή τους, γύρω από την ανάγκη διασφάλισης της αρχιτεκτονικής ποιότητας στα έργα, με όραμα ένα ποιοτικό και αειφόρο δομημένο περιβάλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, συμφωνήθηκε πως για αξιόλογα έργα για τα οποία δεν θα γίνεται αρχιτεκτονικός διαγωνισμός αλλά θα επιλέγεται η μέθοδος Μελέτης-Κατασκευής, θα πρέπει να προηγείται διαγωνισμός για την αρχιτεκτονική ιδέα του έργου και να ανατίθεται στον βραβευθέντα αρχιτέκτονα η εξέλιξη της πρότασής του σε επίπεδο πολεοδομικής αδειοδότησης. Παράλληλα, ο διακριθείς αρχιτέκτονας θα παραμένει ως Ανεξάρτητος Σύμβουλος της Αναθέτουσας Αρχής για να διασφαλιστεί πως η τελική μελέτη και κατασκευή του έργου θα συνάδουν με την αρχική αρχιτεκτονική πρόταση.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι στις συναντήσεις που θα ακολουθήσουν, η ημερήσια διάταξη θα περιλαμβάνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα σε μια ολιστική προσέγγιση που θα λαμβάνει υπόψη την περιβαλλοντική και πολεοδομική παράμετρο, καθώς και το θέμα της στατικής αποτίμησης των δημόσιων κτηρίων.